Två dagar kvar!

Två dagar kvar sen är det äntligen helg. Jag tror aldrig att jag längtat så här mycket till helgen innan i hela mitt liv. Inte för att det händer något speciellt utan för att jag verkligen inte ska göra någonting.

Jag kan verkligen inte fatta att man ville ta studenten och gå ut skolan när man gick där att man ville växa upp och flytta hemifrån,  vad var det man ville ha egentligen? En osäker framtid, arbetslöshet, dåligt betalt, dyra räkningar, ingen fritid, en massa måsten, etc. Låter inte så lockande i mina öron i alla fall.

Just nu önskar jag verkligen att jag kunda gå om gymnasiet om och om igen. För att träffa vänner, gå på lektioner (om man ville), ha roligt, få in 1050:- varje månad för att egentligen inte göra något. Ha ett extra jobb som man kan jobba på om man vill göra det på sin fritid, som man faktiskt har rätt mycket av när man går i skolan.

Skolan är faktiskt rena drömlivet ifrån denna sidan verkligenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0