Idiot

Idag på jobbet kom det in en kvinna som ville klippa sig hos mig. Självklart sa jag att det gick bra eftersom att jag inte hade något annat att göra just då. Hon var jätte nonchalant när hon gick och satte sig i stolen, vid min plats.
Jag började självklart prata med henne om hennes tankar, önskemål och idéer om hennes hår. Tillslut kom vi i alla fall fram till att vi skulle toppa det och klippa upp det.
Jag började göra exakt som hon sa och tog exakt på millimetern den längden hon bad min att klippa bort.
Helt plötsligt när jag inte ens har hunnit klippa klart hennes bakhuvud eller vad man ska säga för att ni ska förstå, så börjat hon klaga lite smått och vrida sig åt George för att söka hans uppmärksamhet.
Tillslut utbrister hon "jag är inte nöjd, det känns inte bra". Jag frågar henne lugnt vad det är hon inte är nöjd med och vad som inte känns bra, fick inget bra svar alls. Hon blev helt enkelt omöjlig att kommunicera med så jag får ropa på George.
Hon säger samma sak till honom som hon sa till mig och han frågar henne exakt samma saker som jag frågade henne men hon har ännu inget bra svar att komma med, det ända hon säger är att jag har klippt henne fel och det vet hon eftersom att hennes mamma är frisörska, George sa då till henne att då kunde hon ju klippt sig hos henne. Han förklarar för henne att jag inte har gjort något fel och att jag har klippt exakt så som hon sa att hon ville att jag skulle göra. Tillslut säger hon att George får rätta till "felet" (som inte finns). Och till råga på att påstår hon att George inte har någon utbildning, eller vad hon snackade om. Sen verkade hon även påstå att hon blivit lurad, som om att jag inte sa till henne att jag var elev, hon kom ju in för att klippa sig hos en elev och vi pratade om min utbildning.
Vissa människor kan man verkligen inte förstå sig på, jag gjorde ju inget fel. Fattar inte att folk kan "leka" med min utbildning för att försöka få klippa sig gratis. Men jag kommer att stöta på många människor som henna eftersom att den sista idioten är inte född än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0