Vinterkänsla

Ibland kan jag tycka att det verkligen känns som om att det nog är meningen att vissa inte ska ha det bra. Just nu, idag, denna veckan befinner sig den känslan djupt inom mig och jag tror inte att jag är ensam.


Skulle jag beskriva känslan, depression jag känner skulle jag säga att det känns som om man ligger på botten i en stor, blå sjö, fast kedjad i ett ankare som man försöker med all sin kraft krångla sig ut samtidigt som man försöker spara på den lilla luft som finns kvar i min strupe, men snart vilken sekund som helst omvandlas syret till bubblor som söker sig upp till vattenytan för att sedan försvinna fort i tomma intet.

Jag behöver se, känna, tänka att något positivt kan hända. Men vem har sagt att det ska vara enkelt när det kan vara svårt! 

Men är inte vintermånaderna en sån där typisk period där många känner sig nere mer eller mindre.
Vi får helt enkelt ta hand om varandra samt uppskatta varann i svåra tider.

Vi får hoppas på att det går över snart och att både du och jag kan få känna härliga sommarkänslor även i år. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0