Lev din dröm

Fick ett halsband i julklapp som det står "lev din dröm" på som verkligen fick mig att tänka till.
Lev din dröm, låt orden få passera dina läppar och känn smaken av rädsla, lycka, kärlek, ångest, glädje, allt! Känn smaken av alla känslor på en och samma gång.
Vägen till sin dröm är inte alltid lätt och man kommer med all säkerhet stöta på många motgångar och svårigheter. Men ju närmre man kommer drömmen, efter varje litet steg känner man mer och mer lycka och glädje. Och efter varje motgång man tar sig igenom kommer man känna en så stark lycka som inte går att förklara med ord.
Många tänker säkert "men vad är det för mening om det om det inte fungerar och blir som jag vill". Svaret är då så fånigt enkelt så att man inte tänker på det men hade du verkligen tyckt att det var så roligt om du inte behövde kämpa något eller ens lyfta ett finger för att ta dig dit du vill.
Jag kan ärligt säga att jag själv tänker så var och varannan dag, att allt är meningslöst och att jag ska ge upp. Men jag lever min dröm och jag har ett mål och jag vet också att jag inte skulle tycka att det var så kul om jag inte fick kämpa någon gång, hade jag inte fått kämpa hade jag inte vetat att jag vill detta så mycket som jag vill, jag hade inte fått känna mig stolt över att jag klarar steg för steg mot min dröm.

Fick ett kedjebrev en gång för inte så länge sen där det stod:


Nästet av unga örnar lyssnade hängivet till Mästar Örnen som förklarade sin bedrift.
Detta var en viktig dag för örnarna. De förberedde sig för deras första egna flygtur från nästet  som varit deras trygghet .
Det var dags att  förverkliga deras öde.

 

”Hur långt kan jag resa?” frågade en av örnarna

”Hur långt kan du se?” svarade mäster Örnen.

”Hur högt kan jag flyga?” frågade den unga örnen

”Hur långt kan du sträcka dina vingar?” frågade mästar örnen

”Hur långt kan jag flyga?” fortsatte den unga  örnen

”Hur lång bort är horizonten?”   svarade Mästaren tillbaks

”Hur mycket skall jag drömma?” frågade örnen

”Hur mycket kan du drömma?”   sa den gamle kloke örnen och log

”Hur mycket kan jag uppnå?” fortsatte den unga örnen

”Hur mycket kan du tro?”  ifrågasatte mästar örnen

Frustrerad av skämtet, begärde den unga örnen  att få svar på varför den gamle vise örnen inte svarade på frågorna

”Det gjorde jag” sa mästar örnen

”Ja, men du svarade dem med frågor.” sa den unga örnen

”Jag svarade på dem det bästa jag kunde.” sa mästar örnen

”Men du är ju Mästar Örnen. Det är meningen att du skall kunna allting. Om du inte kan svara på dessa frågor -vem kan det?

”Du.” svarade mästar örnen

”Jag? Hur?”  nu var den unga örnen förvirrad.

 

”Ingen kan säga till dig hur högt du kan flyga  eller hur mycket du kan drömma. Det är olika för varje örn. Bara Gud och du själv vet hur långt du kan nå.
Ingen på hela jorden vet din potential eller vad som finns i ditt hjärta.
Du själv måste svara på det. Det enda som håller dig tillbaks är din egen fantasi.

 

Den unga örnen sa lite förbryllad, ”vad skall jag göra?”

”Titta mot horizonten, bred ut dina vingar och flyg.”


Så gör det du med. Titta mot horizonten, bred ut dina vingar och flyg!
För djupt inom oss alla finns det ett frö av storhet.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0