Jag, bloggarn ?!

Har försökt blogga tidigare men det har inte gått så värst bra, vet inte vad det kan bero på. Men nu gör jag ett försök igen och i denna blogg har jag tänkt skriva om mig själv, mina tankar och vägen till frisöryrket samt ge tips och råd om hårvård. Så får vi hoppas att jag blir en bättre bloggare när jag lägger koncentrationen på hår.

Jag heter Hanna Blom är 19 år och född och uppvuxen i jönköpingstrakterna. Men nu under mina studier på skolan bor jag i Trollhättan men som det ser ut nu om ingenting ändras flyttar jag hem till Jönköping i slutet av januari.

När jag flyttade hit, till Trollhättan var det första gången som jag skulle flytta ifrån min familj, bo ensam och inte räckte det med det utan det skulle bli en helt ny stad som jag inte fanns på min karta innan. Det var första gången som jag skulle klara mig själv och laga mat, städa, handla, och tvätta. Listan kan göras lång på alla måsten som finns när man bor ensam.
Till en början trodde jag verkligen inte att jag skulle klara av det, men det har jag gjort hittills och jag tror att jag ska klara av det i drygt 35 dagar till.

Det ska bli så skönt att äntligen få komma hem till min familj, vänner och pojkvän eller om man vill säga fästman vilket kanske stämmer bättre eftersom att vi förlovade oss den 27/7-09.

Fast det kommer att bli kämpigt för väl där hemma väntar 2,7 år som lärling innan jag får göra gesällen. Nästan tre år, det är en lång tid det men jag får kämpa för allt jag är värd, jag vet ju att det är det här som jag vill och då är allt, verkligen allt värt det.










Kommentarer
Postat av: thess

ska bli jättekul att få hem dig till jkpg igen! =D

2009-12-17 @ 22:01:46
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: mari afdha afed

ey, denna gången skriver du ju längre inlägg, så det känns seriöst så jag tror du lyckas blogga as bra eller något :D

2009-12-17 @ 23:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0